4 Ara 2009

Twitter Çılgınlığı !!


Son çılgınlığımız.. Evet.. Facebook'tan sonra gelişti her şey.. Kısacası facebook'ta durum ya da status yazan yere yazdığımız sınırlı karakterli yazılarımızı yazıyoruz oraya.. Çok hoşuma giden bi tanımlama okudum bir kaç gün önce, ama kim yazdı nerde okudum inanın hatırlamıyorum.. "Cuma'ya gittim gelicem yazısını dükkanlara yapıştırırız ya, işte onun internet versiyonu" diye bir tanımlamaydı yamulmuyorsam.. İşte hemen hemen öyle bir şey.. Tanışmayan pek kalmamıştır ama bende bir kaç yorumla geri kalmayayım dedim..

Peki bu site niye tuttu? Benim bi fikrim var.. Şimdi bilenler bilir , baya bi ünlü kaynıyor sevgili Twitter.. Takip ettiğim kadarıyla, ilk kullanıcılarından biri Sertab Erener.. Kendisi zaten internetle yakından alakalı, dinleyicileriyle yazışmaktan, fikir beyan etmekten, soru sormaktan çekinmeyen birisi. Ben onunla ilgili bi yazıyı okuyup üye olmuştum twitter'a, itiraf ediyorum. Yavaş yavaş çoğaldı ünlülerimiz, zaten twitter'ı çoğu internet haber sitesi takip edip haber yapar oldu.. Kimileri blocklama yöntemiyle sevmediklerini listesinden çıkardılar, bunun adı "ben seni sevmedim" ya da "sevmiyorum" oldu, bunun yüzünden birbirine gardını alanlar bile oldu:) Twitter sayesinde kaynaşan ünlüler de oldu tabii, bunun sayesinde geçenlerde Birol Güven ve Hülya Avşar dizi çekmeye karar vermişler-miş..

Şu sıra en çok takip edilenler, Ahmet Hakan, Hülya Avşar, Cüneyt Özdemir, Nazlı Ilıcak, Cem Yılmaz, Gülben Ergen, Yekta Kopan, Özge Uzun, Oray Eğin, Burcu Esmersoy gibi geliyor bana.. Ben en çok Başak Sayan'ı takibe almış durumdayım şu sıra, zira yazdıkları hoşuma gidiyor..

Neyse, ben sitenin niye tuttuğundan bahsedecektim yine nerelere geldim.. İşte ünlü akınına uğrayınca, insanlar e özellikle de fanatikleri ya da sevmeyenleri bi anda toparlandılar, zaten haberlerden gazetelerden artık Twitter neymiş hepimiz kaptık bir şeyler.. Merak etmez miydik allah aşkına bu ünlüler gündelik yaşamında ne yer ne içer, nereye gider, ne dinler, ne konuşur, bol beleş midir, değil midir vs.. İşte dostlarım, çok basit.. Meraklıyız..

Trendleri de oluştu bu meredin hemen.. Efendim Ahmet Hakan şuraya gitmiş pek beğenmiş hadee koş koş, biri şu kitabı okumuş hemen alalım vs.. Ünlülerimiz de followers sayılarıyla birbirlerine caka satıyorlarmış.. Sahte hesaplar açılıyormuş, ünlülerimiz darılıyormuş.. Twitter sayesinde jargon değişmiş, tweetheart, tweet dreams gibi sözcükler eklenmiş-miş.. Neyse, şimdilik Tweet dünyasından bu kadar..

0 yorum: