23 Ara 2009

İntiharın Genel Provası


16 Aralık'ta Üsküdar Müsahipzade Celal Sahnesi'nde prömiyeri yapılmış bu yeni oyuna biz dün akşam gittik (uzun cümle kurmaya kasmak) ..

Konusu kısaca şöyle;

Her şeyini kaybettiğini düşünen bir adam özellikle de maddi sıkıntıdan ötürü, intihar etmek için Tuna Köprüsü'ne geliyor, onu gören bir balıkçı uzun bir konuşmaya dalıyor kendisiyle, ardından intihar etmek isteyen adamın sevgilisi ve ardından da Norveç'li turistleri taşıyan bir geminin kaptanı geliyor.. Hepsi haliyle adamı atlamaması için ikna etmeye çalışıyor.. Sonunda adamı, kaptan köprüden indirmeyi başarıyor, zira kaptanın zengin bir iş adamı kardeşi vardır ve kendisiyle iş konusunda görüşmeyi kabul eder.. Neyse efendim, köprüden inen adam indiğine ineceğine pişman oluyor sonunda, fazla da spoiler vermeyelim..

Oyunun bir kısmında sıkılan bendeniz, sonlara doğru baya bir zevk aldım, özellikle son sahnesinde gülmekten dağılacaksınız benden söylemesi..

** Not: Bennu Yıldırımlar tam bir şirine:) Bu kadın hem tv'de hem tiyatroda falan böyle rollerde oynamalı, kendini senelerdir kapattı bir diziye, özledik onun o kıpır kıpır hallerini..
Serhat Kılıç'ta oyunda tam 4 karaktere büründü ve valla ne yalan söyliyim ben anlamadım, hatta düşündüm allah allah bu oyun 4 kişilik değil miydi diye:) İbrahim Can çok sempatikti, Bora Seçkin'in de ses tonuna hayran kaldım, izleyenler ne demek istediğimi anlarlar:)

** Not 2: Bu arada sahne tasarımına hayran olmamak elde değil, akşam oyundan çıktıktan sonra şöyle bir düşündükte, biz olsak herhalde köprü yapıcaz diye oraya bi çıkıntı koyar geçerdik, ama yönetmen ve aynı zamanda sahne tasarımını da yapan Nurullah Tuncer, muhteşem bir tasarım yapmış, nerden ne çıktı, o adamlar ne zaman gelip oturdular oralara, köprü nasıl güzel bir kafanın ürünü görmüş olduk :)

16-27 Aralık arası Müsahipzade'de devam edecek yanlış bilmiyorsam..

Bitirmeden önce de size bir sorum var, kurt neden ot yemez? Oyunda çok güzel açıklandı ve baya düşündürdü beni..

Oyuncular: Bennu Yıldırımlar, Bora Seçkin, İbrahim Can, Serhat Kılıç

Yazan: DUŞAN KOVAÇEVİÇ
Çeviren: BİLGE EMİN
Yöneten: M.NURULLAH TUNCER


0 yorum: