12 Şub 2010

Dinlemekten Utandığımız Şarkılar


Burda utanmaktan kasıt, yüz kızarması gibi bi durum değil, hani olur ya tamamen alakasız bi tarzda bi şarkıyı beğenirsiniz, tv'de gördüğünüzde çaktırmadan dinlersiniz falan, sonra iş o şarkıyı indirmeye kadar varır, aa bi de bakmışsın dinliyosun deli gibi eşlik ediyosun falan. Ama burda asıl nokta, yanında biri varsa "ah azizim müzik dünyası nereye gidiyor" başlıklı konuşmalar yapıp, çaktırmadan içinden eşlik etmektir.

Son birkaç aydır tamamen benle alakasız şeyler de dinlemeye başladım ve evet bazen utanç duyuyorum bundan! Dün mesela Mtv'de Alicia Keys çaldı eski bi şarkıymış, ben tabiki de yeni sandım, "If Ain't Got You", baya beğendim, edindim tabi şarkıyı, dinliyorum falan, akşam Barış geldi, sanırım benden utandı ahahah yazarken çok eğlendim birden:) Her neyse işte muhakkak vardır böyle şarkılarınız. Ama şunu da belirtmek isterim bu şarkı içinde blues ve jazz tınıları falan barındırıyor (kendini savunma mode on) Şunu da belirteyim, Alicia Keys'i aşağıladığımdan değil, kendisinin sesini baya beğenirim ama o tarzla alakam olamadı pek.

Bi ara bi haber okumuştum, Türkiye'de insanlar Hande Yener dinliyorum demekten utanıyormuş, gayet iyi anladım, zira ben bi ara bu hanımefendi elektronik müzik falan yapmaya başladığında beğenir gibi olmuştum (hala utanmak) ama itiraf edememiştim:)

Mesela, bi ara da arabesk çok varoş bi müzik gibi algılanıyodu sonra ne olduysa oldu, bi anda rock yapan gruplar coverlamaya başladılar bi nevi insanlar sevdiklerini itiraf etmeye başladı, hatta bi yandan bu müzik türü baya baya ihya edildi, aklandı mı desem:) Rock camiası Müslüm Baba'yı paylaşamaz oldu.

Bikaç hafta önce de Lady Gaga'nın "Bad Romance" şarkısını ve Beyonce'ın "Sweet Dreams" şarkısını sevmekten ötürü kendimden utanmıştım ama beraber aştık bu olayı, zira benim durumumda olan nice blogger varmış:)

* Bi de bu ara Kenan Doğulu'nun "Aşkkolik" diye bi şarkısı dönüp duruyo Mtv'de acaba utanmalı mıyım diye düşünüyorum..

Varsa dinlemekten utandığınız şarkılar, buyrun beraber utanalım.

** Bu arada bunu nası unuturum dediğim bi utancım daha var: La fontaine şarkısı. Her çıktığında kendimi tutamıyorum malesef..

13 yorum:

benimben dedi ki...

saykedelik rak dinleyen bir insan olarak benim için ağır bir itiraf olacak;

Emir'in eline düştüm isimli şarkısında tam "iki lafın belini kırıverseydik ya" derken gerdan kırdığım oluyor :)

ceren dedi ki...

ahahah süpersin ya, çok iyiymiş bu:)

kutupayusu dedi ki...

genelde rock dinleyen başka biri olarak itiraf ediyorum..esma er diye bi şahsın kimi kimi şarkısına acayip kendimi kaptırıp saatlerce dans edebiliyorum ... :)

Unknown dedi ki...

Ya aslında ben yemek ayırmadığım gibi müzikte ayırmam.
hani güzelse popta dinlerim,
damarsa arabeskte söylerim şarkı repertuarımın genişliği ile de gurur duyarım fekat bazı şarkılardan ben de utanıyorum.
bu utandıklarım zevkle dinlemekten ziyade zorla ağzıma yapışanlar oluyor.
birşey eksik o da enerji diyorum
ve bu yorumu burda sonlandırıyorum nalet olasıca ağzıma takıldı yine.

ceren dedi ki...

kutupayusu: esma er kim ya ahahah:))

banyosuyu: evet bi ara bende o şarkıya takıldım, klibini baya bi izledim falan, madem itiraf ediyoruz söyliyim hadi bunu da:)

noraashira dedi ki...

Gothic ve Doom metal dinleyen biri olarak benim de itiraflarım şu şekilde:

Jay Z ve Alicia Keys'in düetini seviyorum.

I don't wanna work today şarkısı var kim söylüyor bilmiyorum, hoppidi hoppidi oynayasım geliyor.

Beyonce'yi de seviyorum, bazı şarkılarında alllahhh deyip kendimi sahnelere atasın geliyor.

Bu kadar yeter sanırım.

Let's keep on rocking :))

ceren dedi ki...

noranın gemisi: aaa empire state of mind deyince bende de akan sular duruyor bugünlerde, cidden güzel şarkı, ama diğerini hayret ki bilmiyorum:)

Loreathan dedi ki...

Tamam lady gaga filan dedik ama Kenan Doğulu filan abartmayalım lütfen heheheh

ceren dedi ki...

loreathan: daha fazla utandırmayalım lütfen, zaten zor açıldık şurda:p

noraashira dedi ki...

Lore & Ceren herkes bir gün eller havaya olacak, dinimiz amin :)

Ayrıca ceren kelime dogrulamayı kaldırsan tambi şahane olacak :)

ceren dedi ki...

kelime doğrulama çıktığından şimdi haberim oldu desem:)

nora, ayrıca bir gün herkes eller havaya yaparken kafa sallayacak eheheh:)

yıldız dedi ki...

Aslında utanmadan kulağa ne güzel geliyorsa,hangisi gönül teline dokunuyorsa ya da hangisi diline dolanıp zıp zıplıyorsa o senin şarkındır;))

yokamania dedi ki...

http://yokamaniac.blogspot.com/2009/11/sevgili-blog-gecen-gun-cocugun-teki.html