9 Nis 2010

Bağımlısı Olunan Tatlılar ve Top 5


Çok aşırı çikolata bağımlısı olmasam da, aşırı bir tatlı bağımlısıyım. Yemeğimin son lokmasında "ee ne yesem ki şimdi tatlılardan" diye bi düşünce geçer kafamdan genelde. Burada yazdığım tatlılardan kasıt "abur cubur" sınıfına girenler olacaktır.

Nutella: Dünyanın en güzel çikolatası yarabbim, yazmak bile heyecanlandırdı bak beni. Ufak bi tavsiye, rejimdeyken buzdolabında saklayın zira tatlı krizindeyken onun çözülmesini bekleyemiyo insan. Ben buzdolabının en ücra köşesine koyuyorum, e madem öyle niye alıyorum? Acil durum kurtarıcısı da ondan. Çay kaşığıyla duruma göre de yemek kaşığıyla müthiş bi uyum içindedirler.

Eti Browni Gold: Krizin tam eşiğindeyseniz 1 tane yemek adamakıllı sakinleştirecektir, vişnelisi de var, o da iyidir, yanında çay için ohhh.. (daha fazla yazamamak)

Eti Browni İntense: Yeni çıktı biliyorsunuz, Demet Evgar reklamda miniminnacık masum bi keki çılgınlarcasına tüketti (anladın sen), ben de aha dedim yeni gözde olacak bu kek, hemen koşturdum aldım ve yedim, sonuç olarak (beni aforoz etmezseniz) pek beğenmediğimi söylemek isterim, daha doğrusu abartıldığı gibi olmadığını. Gold olanını tercih ederim. Beni etkileyemedi maalesef.

Sarelle Bitter: Bu ürün Nutella'nın çok pis bi rakibi bence. Fiyat olarak neredeyse Nutella'nın 2 katı. Tad olarak Nutella'yla alakası yok ama verdiği haz benzeşebilir. Tek farkları bitter sarelle insanı daha çabuk kesiyor, ama benim gibi süzme yoğurdun üzerine kaşık kaşık sürüp yiyorsanız kolay kolay kesmeyeceğini de biliyorsunuz demektir. Bu tad kesinlikle güzel.

Milka Gofret (sütlü-beyaz çikolatalı) : Bu da insanı fena çarpar, yerken bi anda tüm kaslarınız gevşer mmm gibi sesler çıkarırsınız, ben açıkçası paketini yırttığım gibi mideye indiririm. Beyaz çikolatalı olanı cidden harikadır.

Ülker Çikolatalı Gofret ve Çokonat: Bunlar zaten çocukluktan kalma vazgeçilmezlerimiz. Her ne kadar piyasa müthiş yeni ürünlerle dolduysa da, markette ne zaman görsem almaya çalışırım zira boynu bükük gelirler gözüme, hem zaten fındıklı kategoride Çokonat'ın üzerine hiçbi gofret geçemedi.

Damak: Bu ürünün de fanatiği çoktur ama ben niyeyse pek ısınamadım kendisine (vah vah), zira bütün malzemeyi daha çok seviyorum çikolatanın içinde, Damak tercihlerim arasında hep son sıradadır.

Milka M-Joy: Tüm fındık, tüm fıstık vs. koydukları için gönlüme girmeyi başarmışlardır, çok sık olmamakla beraber tüketirim. Ama ilk çıktığında bende yarattığı etkiyi asla da unutmam. Arkadaşlarla saatlerce bunun üzerine mesajlaştığımızı bilirim.

Kinder Bueno: Her ne kadar "Duplo" ya benzese de Kinder çok daha iyidir, içindeki kremasına kurbandır. Yemesi en zevkli türlerden biri bu, her şekilde, her saatte, her gün tüketilebilir, yerken çığlık atabilmeniz olasıdır.

Toblerone: En güzelini en sona bıraktım, ne zaman yesem aklımdaki ilk şey "işte gerçek çikolata bu" oluyor. En dellenmiş anınızda bi parça atın ağza, uysal bir kediye dönüşüyorsunuz. Dolu dolu bi tat, ne desem boş, bittikten sonra ağızda kalan bal parçacıkları müthiş oyyyyy......

** Unuttuğum çikolatalar, gofretler, kekler varsa affetsinler beni, insan bunlardan bahsedince beyni dönüyor. Ayrıca başka bir furya olan sütlü tatlılar, çikolata fondü, şerbetli tatlılar, pastalar var ki onlara bi girsem bi daha çıkamam diye bunlarla yetindim şimdilik.

*****Top 5*****

1. Nutella
2. Toblerone
3. Kinder Bueno
4. Sarelle Bitter
5. Eti Browni

** Benim top 5'im bu şekilde, olaya bambaşka bir boyut kazandırmak isteyen varsa tavsiyelerini seve seve dinlerim.

7 yorum:

simple present tense dedi ki...

nutellaya kesinlikle katılıyorum ama benimde vazgeçilmezim çokonat...aman yarabbi...
birde şu ülker gold bol fındıklıya bitiyorum...
birde birdeeeee nestle portakallı black...onu ağzıma atarım eritee eriiteee çikolatanın zevkine varırımmm...offf tutmayın beniiiiiii...

C3Moi dedi ki...

benim mi yüm kızların ki böyle :d

Aslısın dedi ki...

eti bademli portakallı bitter
fıstık sarma
bir de beyoğlu kırması denen içi fındıklı çikolatalardan.

l b dedi ki...

listeni alıp copy paste bile yaparım.
nutellayla başlar alayına giderim.
gece gece okumamalıydım bunu ah ceren ah.

ceren dedi ki...

simple present: madem öyle alışveriş listeme nestle portakallı black'i de kaydediyorum:)

c3moi: evet çoğu kızın listesi budur herhalde ben hiç elinde nutella olan bi erkek görmedim gizlice yiyolar herhalde:)

aslı: fıstık sarma dediğin an benim de bittiğim andır offf
beyoğlu çikolatası da cidden süperdir bak onu unutmuşum, diğerini de sepetime ekliyorum en kısa zamanda:)

larien: aslında keşke not düşseydim geceyarısında okunmaz diye eheh nerden biliim :D

ferdagokturkince dedi ki...

buuuğuuuu bana yapmayacaktınnnn!!!tatlı krizine sokmaacaktııın!!

ceren dedi ki...

çilekperisi, ya evet bende blogu ne zaman açsam aynı şeyi hisseder oldum, hemen bişeyler yazmak lazım:)