17 Kas 2009

Zar Adam (The Dice Man)


Öyle uzun uzadıya anlatacağım bir kitap olamadı malesef kendisi.. Genelde böyle kitapları ben, çok ağır kitaplar okuduktan sonra biraz mola vermek amaçlı okuyorum, çerez niyetine bir nevi.. Ama kendisi bana 1,5 aydır eziyet oldu nerdeyse, kaç kere bırakma isteği oluştu içimde anlatamam, ama kitapları yarım bıraktıkça içimde öyle bir vicdan yapıyorum ki, okumalıyım diyorum bende..
Aslında Zar Adam'ı okumaya birazda belki Olasılıksız'a benziyordur diyerek başladım, Olasılıksız'ı yine çerez kitap niyetine bir solukta okumuştum, heyecanlanarak.. Kitap kapakları benziyor, bunu ben uydurmuyorum okuyan çoğu kişide aynı niyetle almış aslında kitabı.. Her elime alışımda kitabı 3-4 sayfa okuyup bıraktığım için 1,5 ayda bitirebildim. Her neyse ...

KONU: Başroldeki adamımız Luke Rhinehart.. Aynı zamanda bu isim, kitabın yazarı George Cockroft'un takma ismi .. Sevgili Luke, kitabın başından sonuna kadar, attığı zarlara göre hareket eden bir psikiyatrist. Kitabın arka kapağında da yazdığı gibi, basit zar atışlarıyla kendi dinini oluşturarak hayatını sonsuza kadar değiştirir. Bunu hastalarının da pek çoğuna aşılar.. Evet, özeti budur, başkaca da söyleyecek bir şeyim yoktur..

Not: Bir de Zar Adam'ın Peşinde diye bir kitap çıkmış ki, aman allahım diyorum...

0 yorum: