17 Kas 2009

Ful Yaprakları


Artık bir de tiyatro köşem olsun istiyorum, hazır her hafta düzenli gidiyorken, haftada bir yazarım muhtemelen.. İlk yazım, çok beğendiğim ve 2005 ten beri perde demesine rağmen daha geçen hafta izlediğim bir oyun, Ful Yaprakları .. Yazarı Çiçek Taksi'den de tanıdığımız "Civan Canova". Aslında pek çok projede yer aldı ve yazdı ama ben en çok Çiçek Taksi'den tanıyorum kendisini. Sonrasında bu oyunda adını görünce epey şaşırdım aslında, zira yazarlık yaptığını bilmiyordum. Oyun görsel olarak çok zengin.. Sahnede ekranlar, kameralar var, her şekilde izleyebiliyoruz oyuncuları..

Oyuncular: Musa Uzunlar, Özlem Güveli, Özden Çiftçi

Musa Uzunlar malumunuz Kurtlar Vadisinin İskender Büyük'ü.. Ama ben onu hep Süper Baba'daki "Sinan" rolüyle hatırlamayı yeğliyorum :) Kendisi orda İpek'i canımız ciğerimiz Fiko'dan alıp yurtdışına götürmüştü.. Neyse konudan saptım iyice..
Musa Uzunlar "Richard" olarak karşımıza çıkmakta ve muhteşem bir oyunculuk sergilemekte.. Bakalım devlet tiyatroları ne demiş?

‘Dünyada beni özleyen, sesimi duymak isteyen tek bir canlı dahi yok.’

Ful yaprakları, sesleri çıkmadığı halde hayata haykırmaya çalışanların oyunudur.

‘Orada kimse yok mu?’

Yaşam hiç bir evresinde kucak açmamıştır, koca şehrin ortasında, tek kişilik hücrelerinde yaşamak zorunda bırakılanlara.

Tek yol kendilerine benzer birilerini bulmaktır. Ama‘kendilerine benzer birileri’ de yoktur aslında. Çünkü o ortamda kendileri bile kendilerine benzememektedir.

O halde gerçeği sanalın içinde eritmek ve de yeniden şekillendirmek gerekmektedir.

‘Ful Yaprakları’, hiçliğin kıyısında dolananların var olma ve hayatlarını yeniden yazma çabalarıdır.

Oyun için tıklayın

1 yorum:

Adsız dedi ki...

TANRI BIZI SINIYOR